måndag, januari 01, 2007

happiness IS an option. just have to catch it

det allra första inlägget på det allra färska nya året tvåtusensju.
vilka förväntningar, vilken spänning. den varma luften dallrar som i ögonblicket precis innan åskan går.

jag försöker att inte hoppas på för mycket. att inte ge mig själv fler drömmar. jag hatar varje gång man inser att en dröm är krossad. omöjlig.
äsch vad pratar jag om.

igår firades det minsann, med middag och mat i mängder. samt dricka dricka dricka. men bara lagom fylla ända tills kvällen slutade ca halv fyra inatt.
efter middagen åkte vi överfull buss in till stan och tittade på fyrverkerier vid slottet och kramades och skrek och drack gammal champagne. sedan fest i svartbäcken med en väldigt massa okänt folk. och en väldigt massa seriöst prat. och lite pussande.
när jag kom hem på natten hade jag ett kryptiskt meddelande på mobilsvaret men orkade inte tänka mycket på det just då utan somnade direkt.
när jag vaknade idag var jag fortfarande full men efter kopiösa mängder vatten och lite rester från igår kände jag mig nästan levande igen. och dagen fortsatte som den började med vatten, mat, tevetittande. samt utforskande och telefonsamtal.
överlag en bra kväll. ett bra sätt att fira in det nya året helt enkelt. om det nu spelar någon roll... jag menar förra årets nyårsfirande var ju halvt åt helvete och tvåtusensex blev inte så jävla fint sen heller. så det här kanske bådar gott.
man får ju hoppas.

även om hoppas kan göra en jävligt frustrerad.
nej jag har ju sagt att jag inte ska bli kär och det är jag väl inte heller men det är så fruktansvärt irriterande att hitta en människa som på de flesta sätt är nästintill magiskt fin, och så kan man inte få honom fastän han kallar en magnifik och är precis sådär som han ska vara. herregud ja frustrerad var ordet, och fundersam. och förvirrad och hoppfull och glad och ledsen. och jag vill ju som sagt inte känna någonting men jag kan ju inte förneka att han påverkar någonting inom mig. nånting är speciellt med honom. helt klart.
det är väl bara att hoppas på någonting man inte ska hoppas på, dvs att *dom* inte håller länge eller att jag bara slutar bry mig.
"fan. om vi bara hade träffats någon annan tidpunkt"
"men du kan inte säga så! om det här hade varit någonting så hade det ju.. ja då hade det blivit nåt, det hade löst sig då"
"det är ju därför jag säger så. för att det är någonting. och för att det inte löser sig"

ja helt jävligt.
men vi får se vad tvåtusensju har för överraskningar att bjuda på.

gott nytt år!

Inga kommentarer: