måndag, januari 18, 2010

helgsummering och dagsplanering

å ingen vidare uppdatering i helgen, det får jag medge... men busy busy har jag varit, det är förklaringen.
i fredags firade jag och min käre sambo hans totala avklarande av gamla tentor, mördar-PM och andra jävulskheter. min käre vän är klar med alla föregående terminer och helt redo för den nya. sååå, vi köpte mängder med plockmat, som ost och skinka och oliver och nötter... kanske inte så fancy schmancy som Blondinbella vars matkasse väl går loss på en tusing eller så, men likväl massa gott (ko-ost, kokt medwurst, hemköps egna oliver med vitlök i, osv, superbudget - superawsome!). lite öl på det plus en collegekomedi = somnade mätta och halvfulla i soffan i varandras armar. otroligt mysigt actuallyyy.

i lördags bjöds det på inflyttningsfest hos en jobbarkompis, vilket kan summeras rätt så kort. förfest i fålhagen med typiska tjejgrejer, som vin & sushi, nagellacksmålande, hög fjollig musik och sedan taxiresa därifrån. vi blev kompisar med taxichauffören också, såklart, det ska man ju som tjejgäng. vi kom till L där det bjöds på bål, lekar, glasstårta, en barndomsvän, ett par nya vänner, några coola människor och en hel drös med glidare. pratade med en intressant kille, trevlig och sådär, och på frågan "jaha, vad gör du då?" fick jag ett svar likvärdigt med "pappa betalar". det var, som sagt, intressant. han skulle starta företag sen, fick jag också veta. när han "lekt av sig". (han var ju trots allt bara 23, inte behöver man försörja sig själv då...)
senare fick folk för sig att utgång var grejen, och jag som ju är inte positiv och rolig tjej bangade inte (trots varningssignalerna i huvudet) och delade taxi ner på stan med några jag aldrig sett förut. de från Uppsala vet vad BJ är, och förstår exakt hur roligt jag hade resten av natten. (för er som inte vet vad BJ är så är det nästan onödigt att säga mer än: korta kjolar, tons of makeup, pretend-fylla, plutande läppar och spelad avsaknad av intelligens möter backslick, pappa betalar, frescha kostymer och spelad intelligens) jag kände mig otroligt rätt och bj-besöket var verkligen något i min smak! not.

igår spenderades nästan hela dagen i soffan med matprogram och realityserier. tyckte oerhört synd om mig själv som lyckats supa ihjäl alla mina endorfiner. gnällig, negativ och hopplös var jag i stort sett hela dagen, turligt nog var jag ensam hemma. kan tänka mig att en viss karl hade slagit mig i huvudet med en stekpanna om han hade varit tvungen att umgås med mig.

men idag är en ny dag. en trevlig dag! en hoppfull dag! en dag full av möjligheter! och så vidare. man ska ju inte ta i tills man kräks... har ätit lite frukost, en kopp te med grädde och två kokta ägg - jag vet Räven, jag ska variera mina frukostar i fortsättningen. typ. ska försöka. ja.
på schemat står nu
1. ladda iPod
2. packa träningsväska
3. springa ner på Monki och köpa en kavaj som jag bara inte kan vara utan
4. träna halvt ihjäl mig med ett mördarpass i gymmet. mjaa, åtminstone nästan. målet är träningsvärk imorgon, åtminstone lite
5. bastuuuuuuuu
6. hem och göra det Angelica gör bäst - chilla! :D

såå, nummer ett på schemat nu då. tips på träningsmusik, någon? pliiiz *megasnälla ögon*

2 kommentarer:

Hanna sa...

Än så länge har jag inte satt min fot på BJ och om jag får bestämma så ska det fortsätta vara på det viset...!

angelica sa...

ja, jag önskar jag kunde säga det samma... ^^