tisdag, mars 02, 2010

två frickin' hundra

den här sjukligheten som halva Sverige tycks dras med, det här långdragna, gravt irriterande, slemmiga, onda påhitt som lagt sig som en snorbubbla över alla oskyldiga snällskallar och envist biter sig kvar, i veckor - vad tror ni? är det en vanlig förkylning eller är det helt enkelt ett praktexempel på att Lagen om allts jävlighet inte tar paus eller går i ide, någonsin?

jag tror på det sistnämnda jag.

och med denna lilla text förstår ni nog varför jag besparat er regelbundna blogginlägg under cirka två veckors tid. jag är snorig, min hals gör ont, ibland febrig och hela tiden bitter, less, tjurig, lat, slö och fylld av en härlig och go hopplöshetskänsla. och det blir inte så jäkla roliga blogginlägg med dessa ingredienser.

var är sommaren? var är jobben? var är min träningslust? var är min självdisciplin och livsglädje? har ni sett dem så får ni gärna fånga in dem och leverera tillbaka dem till mig, tack. desperate need, just nu, av någonting annat än den här grå sörjan.

jahopp. så mår jag. hur mår ni? vad har ni för er?

ps. how's that for a tvåhundrade inlägg?

Inga kommentarer: