onsdag, april 02, 2008

skulle skriva en E-Type-text som rubrik men kom inte pa nan

idag, till min lycka, ater jag Raspberry Scone till frukost. samt dricker den eviga vanilj-latten. mumsssen.

nu ska jag beratta en rolig sak:
pa kontoret finns det en som ser ut exakt som Martin Eriksson, aka E-Type. jag menar, det ar slaende likt. en doppelganger, som jag fatt for mig att det heter pa tyska. asroligt. gradden pa moset ar att det ar en kvinna. hehe. i love it.

(forovrigt: nar NAGONSIN har man gradde pa mos? vilket mos? potatis? eller ska det kanske vara gradde pa mousset? har ni gradde pa nagot mos? var kommer det ifran? upplys mig, for det dar ar ett sant dar uttryck jag valdigt garna vill forsta!)

1 kommentar:

Hedvig Skirgård sa...

Ingen har någonsin haft grädde på moset, det är ett bara ett talesätt för att uttrycka "en bra sak hände och sen hände ännu en bra sak, tänk!".
Vet att jag har läst etymolgin tidigare, kan göra en check ifall du vill.
omettord.se är en bra sajt...
/språknörden Hed.