torsdag, april 03, 2008

explosions in the sky

har precis käkat middag - två knäckemackor med skivad kokt potatis & lite salt. är inte det sommar så säg. (visserligen ska det vara färskpotatis på tunt sånt där knäcke som man bryter men det funkar väl med lite gammal restpotatis & wasafyrkanter)

shopppppppppingggg idag!!! grrrr roligt. två klänningar, en tyllkjol, två linnen, ett diadem på Forver21 - numera favorite store number ooooooneee. betalade inte ens femhundra spänn för kalaset. inhandlade även lite strumpbyxor& fler diadem (det är ju fint nu vetni när man har lugg dårå) plus en snyggsnygg track jacket. vinröd är den.

jag har kommit in i en sån där irriterande svacka. med mina foton. eftersom jag ligger några dagar efter med bilder på datorn som jag inte laddat upp så blir det att jag inte laddar några dagsaktuella. för gör jag det så kommer det inte bli av att ladda upp de några dagar gamla bilderna är jag rädd. måste sätta mig en stund nån dag och möka upp hela skiten så att jag kan börja posta alla foton när dom faktiskt är tagna, direkt och på en gång. vet inte, har fått för mig att folk kollar mer då ochså.
idag tog jag iaf några grymma bilder över den grymma utsikten från den grymma terassen på jobbä. ni får nog se dom i helgen eller så.

förövrigt: på bussen idag satte jag mig vid en halvt utvald plats. gjorde mig tillrätta. fixade grejerna i sätet bredvid mig. med grejer menas min stora tunga väska plus alla kassar och påsar jag hade. alla i bussen har varsina två platser, alltså bara hälften av platserna var tunga. vad händer? en stor, tjock kvinna går på, spanar in den minsta tjejen på bussen (that would be me), ställer sig demonstrativt och stirrar på sakerna i sätet bredvid (hon sa inte ens nåt!) och med den laserblicken känner jag mig tvungen att flytta alla mina saker. till mitt knä. så att hon skulle få sitta.
i 1h och 40min satt jag med allting ovanpå mig medans hon satt och käkade sina äppelsnacks eller vafandetnuvar. plus i kanten var ju iaf att hon inte luktade illa - det är det värsta som kan hända på en bussresa, att medpassageraren luktar dött grävlingsfanskap.

PUSS!

Inga kommentarer: