söndag, februari 07, 2010

jag vill blogga. men jag vill inte blogga.

eller, såhär ligger det till egentligen: jag vill hitta min nisch. jag önskar att jag kunde hitta på något sorts ämne, ett intresse, en inriktning, en stil eller vad tusan som helst som är ett hekto mer intressant att läsa om än vad jag göööör. vem bryr sig, liksom? det är ju inte som att jag har nåt fancy jobb att flasha med. ingen kropp att vika ut (självklart har jag en kropp, men att vika ut den är inget jag känner är för mig). inga kompisar som gör galna grejer framför kameran min. inga pengar att skryta med och köpa dyra saker för. alltså, inget bittert i det, inte just nu faktiskt, men det gör det ju jävligt mycket mer komplicerat att upprätthålla en någorlunda intressant blogg.

så vad tusan? jag är en människa med massor av tankar, ibland alldeles för många. jag är sjukt analyserande och tyckande. har en åsikt om nästan allt. jag vet att jag är hyfsat bra på att uttrycka mig. jag är bra på att argumentera. och, om det skulle vara önskvärt så är jag sjukt bra på att provocera och skapa debatt.
så var är mina tänkande, tyckande, argumenterande inlägg? i mitt huvud. de hålls i fångenskap av min lata, obrydda, sega hjärnhalva. synd det, för det kan bli en jäkla bra blogg det här, om jag bara ids.

vi får väl se framåt våren, om det sker någon förändring på den fronten. för visst var jag närapå att göra något kreativt, vettigt och spännande idag, när solen lyste sådär grymt fint. det var jag. hold on, ni som orkar. snart blir jag intressant. kanske.

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh, jag känner precis likadant! Jag vet, jag kallar min blogg för Sveriges minst nischade men jag vill ju egentligen hitta någon slags riktning. Feminism och ideal ligger ju nära till hands men då får man ju tyvärr dras med alla jävla idioter som googlar "feminist" och sedan skriver idiotkommentarer om hur korkad jag är för att jag är feminist. Och det orkar man ju fan inte varje dag.