tisdag, februari 02, 2010

det närmar sig mitt 200:e inlägg, hur ska vi fira det tycker ni?

ikväll har vi spelat Viva Piñata, som förmodligen är det sötaste tevespelet som någonsin funnits på denna jord. nu har jag ju inte spelat så många tevespel, det kan jag inte påstå, men det sötaste i min lilla värld åtminstone.
det går ut på att du ska sköta om en liten trädgård dit du på olika sätt lockar nya piñatas och påtar och fixar och donar. vet inte alls vad det ska vara bra för, men roligt är det! och som sagt - sött. sött som socker.

så vad har eftermiddagen och kvällen bjudit på förövrigt?
- hård träning som i slutet betydde hjärtklappningar och yrsel på grund av vad jag gissar är ett för litet kolhydratintag. nå, då vet vi det tills nästa gång - angie måste äta kolisar innan träning. åtminstone en skvätt.
- middagslagande som ikväll betydde rejält goda färsbiffar (varfur säger man inte pannbiffar längre, som i skolan? är det nån skillnad?) med blomkålsmos (dans i min mage så gott det var) och sååås. uppskattat på pojkvänsfronten också, även fast hans mos ersattes med pasta.
- bloggläsande, det var något nytt. det har jag aldrig sysslat med förut.

imorgon bjuds det här i bloggen på receptet på (färs-? pann-?) biffarna. om ni ber snällt kan jag berätta hur mostillverkningen ser ut också.
annars är det en rätt busy day, det ska tränas och det ska arbetsförmedlingsmötas och det ska ikeas och målas och grejas. om allt går väl ska det även drickas på kvällsfronten. att dränka mina sorger är något jag behärskar mer än väl. skål och godnatt!

1 kommentar:

Rävis sa...

Blomkålsmos är så förbannat jävla skitgott!!:D Jag hade rätt mycket problem med yrsel och hjärtklappning i början av LCHF. Tror att det berodde på dels för litet intag kolhydrater (typ inget då, nu ligger jag nog på iaf 20-30g/dag minst) men också för att kroppen får en chock av kostomläggningen, för att man inte tänker på att man måste dricka mer vatten när man käkar LCHF och för att kroppen ställer om varifrån den huvudsakligen tar energi från. Det kanske är jätteobvious och du kanske redan har tänkt på det men.. drick mer vatten än vanligt och ät något innan träning!