torsdag, februari 04, 2010

dagens

nu sitter jag och spelar tetris medans jag är på gränsen till att sakta svälta ihjäl. det är lugnt dock, sambons egenskaper som vän behövdes och fick gå före min skrikande mage. vad offrar man inte för pojkens vänner?
men hungrig är jag.

för att inte återigen ge er ett ytterst trist dagsreferat som vanligt så har jag bestämt mig för att bjuda på en recension. föremålet att recenseras är min dejt med Hanna tidigare idag. skalan jag använder mig utav är SC-kottarna, där 1 kotte är illa och 5 kottar är fint som snus. inga konstigheter, jag tror ni hajar.
(att valet faller på just kottar beror på att jag dels gillar företeelsen och även själva ordet. plus att det ju är min blogg och jag får skriva vad jag vill här)

BLINDDEJT
miljö: 3 - denna dejt utspelade sig på Storken, ett mysigt men överfullt café i centrala Uppsala. skulle ha varit en mycket trevligare plats om ett par småbarnsföräldrar inte låtit sina vilda telningar springa runt med armar i luften gapskrikandes i två timmar. ungefär tolv gånger trevligare, cirka.
rekvisita: 4 - gott kaffe, gratis påtår, med grädde i efter förfrågan. samt te, där vet jag dock inte så mycket om kvalitén, men anar att den var till belåtenhet då påtår inträffade.
motspelare: 5 - Hanna (also Pannkakan) visade sig vara minst lika spännande som sin blogg, och det är ju en bedrift bara det. att vi tillsammans genomförde en intressant och rolig diskussion i några timmar talar ju för att detta är en människa man kan trivas med (och med man menar jag jag, men även allmänt talat). vi lyckades även få in konststycket Pinsam Tystnad både en och två gånger, utan att avlida. wow.

överlag en strålande fika men fin partner som hade kunnat genomföras i en aningen tystare miljö. would I do it again? oh yes would I recommend it? definietly!

NU BLIR DET MAT! WOHOOO!!!!

1 kommentar:

Hanna sa...

Sällskapet var klart top notch, skrikiga ungar och fjortisar är svårt att undvika! Teet var till belåtenhet, även om den chaiblandning har hemma faller mig än bättre på läppen! :)