måndag, maj 19, 2008

oh but what are you thinking doing that

en sjukligt seg dator, en retroaktiv tredagarsbakfylla, ett prov jag glömt bort, en bok jagtvunget måste läsa till imorgon men inte läst, allmän fulhet men jag åt iallafall en nyttig frukost. man måste finna de små ljuspunkterna i tillvaron. sen att våren tycks ha återhämtat sig en aning är ju ochså en bra grej, kycklinggryta till skollunch mindre okej.

långhelgen var mysig på det stora hela. torsdagskvällen handlade om fia med knuff, nintendo wii, sallad från cupido och lagom stort alkoholintag. fredagen spenderades oplanerat på uplands iklädd snygga skor, drack spexiga goda drinkar och blev en aning berusad. roligt att träffa och kalasa med B. lördagen blev jobb hela dagen och även kvällen bestod utav arbete, dock med jobbförmåner. drack ansenliga mängder köksöl och åt några enstaka pommes, det var en hektisk, galen och rolig kväll.

insåg ju som sagt imorse att jag har ett ganska så enormt prov idag i samhällskunskap och hur min hjärna resonerade när den förträngde detta faktum är ett mysterium eftersom jag hade haft mycket nytta av att komma ihåg det. och då kanske kunnat plugga lite innan. lunchen kommer att bestå av hårda försök att banka in lite info om det ekonomiska kretsloppet, modern kolonisering och andra smaskelaskens nödvändigheter. sjuttsingen (fint ord, observera).
i eftermiddag ska jag läsa en hel bok på engelska, dock har jag valt min själv eftersom jag är lärarens favorit och således slipper jag den erbarmerligt tråkiga the Color of Purple som jag egentligen skulle ha läst. innan jul. nu läser jag Slam av Nick Hornby istället, ganska tråkig men den funkar. han använder alldeles för många ord. det känns som att efter hans andra supersuccéer och alla filmer, så blev människorna på hans förlag giriga och skrek åt honom "Leverera! Levereeeera! Leverera MERA!" och han fick panik och skrev Slam. det är ju fortfarande Hornby, men 50 sidor in i boken inte i närheten av skrivkvalitén i t ex About a boy. nog om det nu.

nu ska jag återgå till "arbetet" på den här "lektionen". situationstecken är så "häftiga". jag ska "använda" dem "jämt".

"HEJDÅ"

Inga kommentarer: