torsdag, maj 15, 2008

mediahora? nej, uppmärksamhetskåt

ibland är jag sjukt taggad på att blogga. känner mig sådär riktigt kreativ och idéerna löper maraton i huvudet. det som sedan händer när jag ska sätta mig ner och pillra ihop ett skitintressant inlägg är att idélöparna (maratonmetaforen, haja) börjar tjafsa för att idé nummer ett blir sur på att idé nummer tolv inte kan hålla sig på mattan utan börjar trängas och vill ut först. det brukar sluta med ett jättebråk i mitt huvud som resulterar i att min hjärna kortsluts. inte så kul, och därmed inget skitintressant blogginlägg.

jag sitter i skolan på en grafisk kommunikations-lektion, på vilken jag borde vara seriös och ta ansvar i min roll som projektledare för vårat enorma sexprojekt. ett event, alltså. men allvarligt, hur jävla kul känns det? inte så, nej. när det enda jag hör är skräcködlans tyranniska nasala stämma. jag är verkligen inte den som använder mig mycket av ordet "hat". faktiskt nästan aldrig. men åh, så skön tanken är, tanken med henne i ett hav av brinnande eldar...

jag har ont i huvudet och det kan ju vara en idé att försöka skylla mitt icke existerande engagemang på att jag blir så handfallen av huvudvärk. jag är expert på ont i magen och många gånger kan jag till väldigt stor del tänka bort själva magontet och fokusera på livet runtomkring. huvudvärk är för mig främmande och gör mig mycket konfunderad. och lidande.

idag är det torsdag men nästan som fredag, eftersom att jag är ledig imorgon. det känns ju finare än det faktum att jag har massor att göra iaf. nej nu ljög jag. jag har inte massor att göra. men de få saker jag måste tvinga mig till att ta tag i känns helt oöverstigliga, som små berg på min att-göra-lista. nej nu ljög jag igen. jag har alldeles för lite energi för att vara så organiserad som att göra en att-göra-lista. åh hujedamig.

nu ska jag ta tag i mitt liv!

ps. jag hoppas ni, typ fem, läsare, blir glad om jag säger att jag ska bli riktigt duktig på att uppdatera nu. eller? ELLER?!

1 kommentar:

Anonym sa...

hur vet du att jag läser din blogg? SPIONERAR DU PÅ MIG? =O

hejhej/björn