måndag, november 09, 2009

recept och datorstress

god afton! för det är sannerligen en god afton ikväll, tycker ni inte?

möttes återigen av matdoft i farstun efter jobbet. ikväll serverades panerad sej med dillpotatis, brysselkål och en cremefraiche-röra med bl a kokt ägg i. så otroligt lyxigt att sätta sig vid dukat bord. kanske inte helt hundra enligt mina LC-önskemål (low carb), men det vägs helt definitivt upp av den fina, fina gesten.
jobbet gick fint idag, inte så väldigt mycket att göra... folk har väl inte insett ännu att de blir tvungna att köpa julklappar i år. igen. hmm.

kvällen har spenderats här, framför datorn och illustrator. i brist på foto så producerade jag fram en liten illustration till soppreceptet som tidigare utlovats. so, here it is. billigt och gott. det gillar vi.

Photobucket
OBS! KLICKA PÅ BILDEN SÅ FÅR DU DEN STÖRRE!

fortsättning på inlägget cirkus en timme senare...
sådär, nu har jag bråkat klart med internet, illustrator och photobucket, så nu ligger receptet uppe. pjuuuh. ville döda det mesta nyss, när det vägrade fungera. nåväl.
hade tänkt gå och köpa lite frukt och eventuellt lite nötter, men nu är det för sent. får bli Grey's utan snacks. hur nu det ska gå, ack ack, så snackssugen som jag är för tillfället.

nu är jag trött på datorn och rejält röksugen, så jag säger adjö. adjö! sov gott! laga god mat!

Inga kommentarer: