tisdag, juni 17, 2008

sfjhsfjrtuj

ja, hejsan, nu börjar jag bli lite frisk. inte piggare dock eftersom jag har jobbat i två dagar med att ha tråkigt för 74 kr i timmen. men det är väl svårt, tänker ni, och ja det är det minsann. men för 600 kr (som man får per dag) skulle jag sälja min själ och min ena njure. så illa står det till på mitt bankkonto.

jag säljer jordgubbar ute vid ärna, kom dit och bli rånad - 40 kr för en liter! och för att hålla mig sällskap. egentligen var det tänkt att jag skulle plocka hela veckan, men efter att ha stått i fyra timmar som ensam svensk bland fyrtio skrämmande polacker och mördat min rygg tänkte jag att det inte var värt de 27 kr/backen man får. sagt och gjort, istället spenderar jag dagarna 10-18 med att stå i en kub formad som en jordgubbe ute vid ärna och se på bilar som åker förbi. vissa stannar och köper, vissa stannar och rådissar när de får höra priset. när jag inte ler, småkonverserar och tar betalt av små tanter så löser jag korsord, äter ur konsverver jag har med mig samt röker. soft... eeerrrhhh.

jag är sjukt trött, så trött att jag började grina när jag hittade mitt favoritpåslakan sönderklippt - tydligen har pappa "så många påslakan och behöver trasor", så att han kan förstöra påslakansfavoriten all time. hata den grejen. usch. nu måste jag hitta på ett sätt att rädda det lilla knytet, som numera ligger i min säng som den hopknyglade lilla tygbollen den är.
så trött är jag.

alldeles strax sova, ska upp åtta och fixa lunch och nån tidning och cykla till mitt fruktkontor. och sedan fundera ut hur i HELL-vete jag ska klara mig på fyra cigaretter.... godnatt

Inga kommentarer: